Jag är en sån listjunkie (2) :)

Jag är en listjunkie av stora mått, så jag kunde förstås inte hindra mig när jag såg den här hos boktokig

1) En bok som förändrade ditt liv?
En liten tunn bok om dinosaurier och evolutionsteorin. Uppfostrad i ett semireligiöst hem, var det en uppenbarelse att läsa om evolutionsteorin som alternativ till skapelseberättelsen.

2) En bok du läst mer än en gång? Coq Rouge av Jan Guillou. Har nog förklarat varför i nån tidigare lista

3) En bok du skulle vilja ha med på en öde ö?
Ojojoj..välja en bok bland alla bra. Jag skulle faktiskt välja en överlevnadshandbok, så att jag tar mig från ön och till ett samhälle som har ett bibliotek :) Och till lyst "Zen and the art of motorcycle maintenance".

4) En bok som fick dig att skratta?
"Annas bästa". Kåserier av Anna Mannheimer.

5) En bok som fick dig att gråta?
Oj, det vet jag inte.. Jag blir mer förbannad än ledsen ofta. Men förmodligen fällde jag nån tår när jag läste Pelzers böcker. Mitt i all ilskan.

6) En bok du önskar hade skrivits?
"Så här såg vi henne". En bok om mig skriven av mina vänner.

7) En bok som inte borde skrivits?
"Röda Rummet" av Strindberg. Jag förstår faktiskt inte den boken.

8) En bok du just nu läser?
"Fukta din aska" av Ernst Brunner.

9) En bok du tänkt läsa?
"The Known World" av Edward P Jones.

10) Skicka vidare till fem andra bloggare:
Alla som vill får förstås lista :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback