Hemma igen :(

Norrlandsveckan tog ju slut ändå, fast ingen ville det. Inte jag, inte Fantastiskheten och ingen av de vi våldgästade under veckan. Men vi hade visst inget att säga till om.

Vi hann med med ett par fantastiska timmar på kalfjället med vinden, doften av solvarmt blåbärsris och gökar (!) som enda sällskap. Som jag har saknat det! Vi försökte få med ett fönster med utsikt och bara ett litet fjäll att ha i trädgården, men det ville sig inte det heller. 
 
Innan vi for hann jag fynda Erica Jongs "Rädd att flyga" som jag tänkte läsa innan jag kastar mig över Bitterfittan och bibblomamman bidrog med första delen i Hermans Historia på ljudbok.

"Kommissarien och tystnaden" var vårt sällskap i bilen på väg ner och man sover oerhört skönt till den inläsaren (som jag inte kommer ihåg namnet på, men han har även läst in Mankells "Danslärarens återkomst). Det är mysigt att åka bil med någon man tycker om och lyssna på en bok man tycker om :)

Men mer norrland till (väldigt utvalda delar av) folket! Nuuuu!


Kommentarer
Postat av: Alvas pappas blogg

Norrland nästa för oss också! Men inte riktigt fjället, mer skogen, sjön, stugan, massor med film o böcker o morföräldrarna som punktmarkerar Alva (hoppas).
Sambon läste precis Bitterfittan o var väldans nöjd.

Postat av: camilla

Alvas pappa: jag har oxå hört bra saker om Bitterfittan, så mina förväntningar åker nu upp ännu en bit. Ha det gööött i Norrland :)

2007-07-04 @ 19:11:32
URL: http://camillasboklada.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback