En vecka i skönhetens land

Den här veckan är jag och Fantastiskheten hos mina föräldrar i älskade älskade Norrland. Vi har nästan bara ätit och sovit (ty mina föräldrar är övertygade att svält råder söder om Dalälven...), men jag har hunnit med att visa honom fjäll och hur det lilla samhället ter sig om sommaren när det är vaket.

Och så har jag fyndat. "Karius och Baktus" för 5 kr i hembibblans avdelning för gallrade böcker. Och Stieg Larssons "Män som slår kvinnor" inbunden för 59 (!!) kr på ICA! Jag vet inte än om jag vill äga den boken, eftersom jag inte ens har läst den, men 59 spänn är bara ett för bra pris för att gå förbi.

Mamma bibliotekarien har köpt ny bokhylla och fyndat en mängd nya böcker sen jag var hem i november. Så bokboken har förstås blivit lite fullare med fler tips. Och vi pratar böcker och läsning och om bibliotekens funktion och bara myser. I dag ska vi förbi secondhandaffören och förhoppningsvis frita mera böcker! Många av böckerna som ges till secondhand här, är böcker som jag har letat efter läänge, men inte hittat söderöver.

Det är bra av många skäl att fara hem emellanåt.

Imorgon står fjällvandring på schemat och på lördag påbörjas återfärden söderöver. En vecka går alldeles för fort...

Kommentarer
Postat av: Maria

Det låter som en mysig vecka! Jag log lite åt att din mamma hade köpt en ny bokhylla. Min syster sa för några år sedan att om vi skulle ge henne böcker i present var vi tvungna att ge henne en hylla till först... (Men hon har insett att det inte får plats fler hyllor i hennes rum, så eftersom hon inte vill sluta köpa och få böcker måste hon rensa ut böcker och lägga i lådor i källaren lite då och då.)

Postat av: Klara

Att fynda böcker som man bara "måste ha" (eller så känns det i alla fall just då) är något av det roligaste jag vet! Att hitta en bra loppis och sedan bara vandra runt och leta är en favoritsysselsättning!

2007-06-30 @ 22:02:43
URL: http://klarastext.blogg.se
Postat av: Camilla

Maria: Ja, veckan har varit underbar, faktiskt. Så din mamma lägger böckerna i källaren...jag hoppas alltid att min mamma ska rensa och ge lite böcker till mig. Men det gör hon aldrig, hon tycker för mycket om alla sina böcker, säger hon! Dumma mamma ;)
Klara: Åh, jaaaa, jag älskar det! Ostressat strosa omkring och kika, läsa en rad här och där och i bästa fall fynda en massa böcker för en ytterst ringa slant!

2007-07-01 @ 13:24:35
URL: http://camillasboklada.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback