Om tema år 2007 (2)

Jag kan inte bestämma mig för nåt specifikt tema just, men jag gillar tanken på att i förväg bestämma vilka böcker man ska läsa. Så jag har tänkt och läst bokbloggar och jag har ett par poster klara:

  1. Kameliadamen av Alexander Dumas d.y. För att jag när jag var liten ett tag kallades Kameliadamen; för att jag aldrig har läst boken och nu faktiskt tänkte ta chansen. Och för att bokhororna har inspirerat mig.
  2. Ensamhetens brunn av Radclyffe Hall. Återigen har de varit framme och jag blir inspirerad!
  3. Idioten av Dostojevsky. För att jag fick ett gallrat exemplar av mamma som hon visst hade dubletter av och för att jag är lite nyfiken på den.
Sen funderar jag på Agnes von Krusenstiernas Fröknarna von Pahlen-serie men jag måste nog fundera mera på det. Och om det isf räknas som en eller tre poster.

Ska man tala om något slags tema, så är det romaner som inte är skrivna idag. Fortsättning följer...

Det var länge sen jag uppdaterade här. Det här känns lite som en läslogg och jag har ju inte läst så mycket på sista tiden, vilket ju reflekteras här. Men det kommer, det kommer.

Kommentarer
Postat av: Alvas Pappas Blogg - alvaplutten.blogspot.com

då får man väl vänta då, då. (=

var lite nyfiken o kikade in (eftersom du varit hos oss o sagt så snälla saker, tack). Trevligt men nya bekantskaper! Ha det!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback