Ljuger jag?

Expressen har en artikel om att folk ljuger om vilka böcker man har läst. De har oxå ett test som jag förstås inte kunde låta bli att göra (överstrukna böcker jag har läst):

1. "Jack" av Ulf Lundell. En crush jag hade sade att det här var den bästa bok han nånsin läst, så jag sprang glad i hågen o lånade den. Kom typ 20 sidor och har aldrig gjort om försöket..
2. "Utvandrarna" av Vilhelm Moberg. Gud vad jag älskade utvandrarserien. Plöjde den en sommar i högstadiet
3. "Hemsöborna" av August Strindberg.
4. "Nässlorna blomma" av Harry Martinsson.
5. "Röde Orm" av Frans G Bengtsson.
6. Arn-böckerna av Jan Guillou. Plöjde de här oxå, faktiskt. Och hade lite svårt att inte bli kär i Arn :)
7. "Sagan om ringen"-trilogi av JRR Tolkien. Om ljudböcker räknas, så har jag kommit halvvägs. Men jag somnar om jag läser dem som bokböcker.
8. "Krig och fred" av Leo Tolstoj.
9. "Svindlande höjder" av Emily Brontë. Jag har haft den stående i bokhyllan rätt länge nu..räknas det?
10. "Män är från mars, kvinnor från Venus" av John Gray.
11. "1984" av George Orwell. Även den plöjde jag nånstans i högstadiet.
12. "Lysande utsikter" av Charles Dickens.
13. "Harry Potter och de vises sten" av J K Rowling. Är det här oxå en klassiker?
14. "Jane Eyre" av Emily Brontë.  Fick låna den här av min högstadielärare i engelska. En av mina första höjdarupplevelser vad gäller läsning på andra språk än svenska.
15. "Da Vinci koden" av Dan Brown. Är den här en klassiker?! Var mest imponerad över hur han skapar spänning.
16. "Anne Franks dagbok" av Anne Frank. Även den slukade jag i högstadiet när vi hade läst om förintelsen. Var illamående länge efteråt.

Kommentarer
Postat av: Therese

Så du tog dig också an utmaningen! Jag mé!! Inget lysande resultat precis!! =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback