Det är synd om mig!

Det är hiskeligt synd om mig just nu, faktiskt. Så synd att jag tröstäter muffins (testade förstås några från Dagensmuffin.se) och undviker att gå ut.

Det är bokrea.

Och jag är pank.

Jag har inte hämtat en enda bokreakatalog, inte ens gått in i en bokhandel, förrän idag och då gick jag direkt till kuvertavdelningen och undvek konsekvent böckerna. För jag har inte råd. Inte en endaste endaste liten pyttebok får följa med mig hem, för plånboken kniper först ihop sina käftar stenhårt och när man har använt all sin energi på att bända upp dem, så finns där inget. Fattig student, var det här!

Åkte till bibblan idag med det primära syftet att återlämna idel godbitar. Vilket innebar att jag inte hade tagit med mig min bokbok, där jag skriver ner alla böcker jag fått tips om, läst om och vill läsa. Vilket i sin tur innebär att jag inte längre har någon enda titel inlagrad i bokhjärnan. Vilket innebar att jag bara stod där i allt överflödet och inte visste vad jag skulle ta mig till. Så jag läste nyaste Amelia, njöt lite av utsikten och sorlet som hördes bakom min öronlappsfåtölj och sen begav mig.

Så det är faktiskt dubbelt synd om mig. Jag tror jag behöver en muffins. Till.

Kommentarer
Postat av: Eva

Håller med om att det är synd om oss som inte får eller kan handla på bokrean!!! Nåja, jag har ju fått handla bok till min dotter, men ingen till mig själv - så jag tycker också synd om mig själv. Kan du rekommendera ett muffins-recept som smakar gott. För jag skulle behöva lite tröstmuffins!!!

Postat av: Camilla

Eva: ojoj, OM jag kan rekommendera muffins ;)
Jag testade choklad- och cheesecakemuffinsen och de var mäktiga, men smarriga. Perfekta tröstätarmuffins! Äppel- och kanelmuffinsen var oxå goda, även fast min kanel tog slut i processen.

2007-03-14 @ 12:43:12
URL: http://camillasboklada.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback