Nytt år?

Nyår och därmed nytt år närmar sig obevekligen och jag läser årssammanfattningar i bloggar och i tidningar. Den här boklådans nya år infaller ju i november, så min bokårssammanfattning är ju redan gjord (och kan läsas här). Jag konstaterar igen att jag har lärt mig en del om läsande under det gångna året och gjort en del väldigt trevliga bekantskaper, både bland författare och bland bloggare. Numera hämtar jag till exempel nästan all inspiration till läsande från bokbloggar jag läser.

Till det ickeboklådiga nyåret hat Fantastiskheten och jag traditionsenligt (för fjärde gången iaf) bjudit in människor vi tycker mycket om till att fira in det nya året med oss över god mat och dryck. All mat och dryck är inhandlad; menyn är provlagad (med godkänt resultat); lägenheten är så gott som färdigstädad; sovplatser till övernattande gäster är ordnade; gästerna förvarnade om både hund och fyraåring; planen för morgondagen är uppdragen och allt är därmed under så god kontroll som kan förväntas.

De mesta förberedelserna har gjorts tillsammans med Jan Guillou och Eva Tanguy. Jag fick nämligen en mp3-spelare i julklapp och lyssnar på Fantastiskhetens julklapp "Fienden inom oss"! Att storhandla igår med Guillou i öronen var en succé! All stress rinner som av mig, allt avskärmande som i vanliga fall tar det mesta av min energi görs av Thomas Bolme -uppläsaren- och detta med enbart positiva bieffekter. Det var nästan så att jag tyckte att Fantastiskheten störde när han slöt upp för att hjälpa till... ;)

Jag utnämner härmed mp3-spelare och "Fienden inom oss" till årets julklapp -GPS:en kan slänga sig i väggen!

Imorgon tänker jag äta, umgås och dricka gott, så jag önskar därför redan nu ett GOTT NYTT ÅR!!

Kommentarer
Postat av: Maria

Gott nytt år till dig också! Det låter som att ni kommer att ha en trevlig kväll.

Postat av: Hermia

Tack för det du skrev om böcker som kärleksaffärer! Gillar det!

Gott nytt läsår!

2008-01-02 @ 11:22:26
URL: http://hermiasay.blogspot.com
Postat av: Camilla svarar

Maria: Gott Nytt själv! Kvällen blev mycket lyckad, en av de bättre fester vi ordnat faktiskt. Halv fem tog den slut och inte mycket städning blev det heller.

Hermia: Vad glad jag blev för dina ord: tack :) Gott nytt läsår själv!

2008-01-02 @ 13:11:14
Postat av: Mediabrus

Ah, jag har inköpt en mp3-spelare i somras och lyssnar just nu på en bok av Åsa Larsson. Den är suverän när man åker buss, är ute och går osv... Ibland kan man ju nästan fortsätta gå en bit till bara för att få höra några rader till läsas upp. *s*

2008-01-06 @ 07:52:51
URL: http://mediabrus,dinstudio.se
Postat av: Camilla svarar

Mediabrus: hihi, jag tänker mig att en mp3-spelare är en rätt bra motivation för att få upp konditionen om man är bokälskare, för jag kan gärna gå lääänge med en god bok i öronen :)

Eller för den delen städa, diska, vika tvätt eller andra hushållssysslor som är dödligt tråkiga annars... ;)

2008-01-06 @ 14:57:21
URL: http://camillasboklada.blogg.se/
Postat av: Leos pappa

Själv älskar jag att ligga i en solstol under semestern med mp3/CD-böcker som mal i bakgrunden. Hans Alfredssons uppläsning av Bock i Örtagård rekommenderas varmt!

2008-01-06 @ 21:28:43
Postat av: camilla svarar

Leos pappa: jag är själv svag för att softa med böcker i öronen, så jag noterar "bock i örtagård" på min att läsa-lista. :)

2008-01-07 @ 13:15:21
URL: http://camillasboklada.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback