Devirginated

Jahapp. Då har jag oxå en blogg.

Min förkärlek för böcker hoppas jag kommer att genomsyra läsningen här. Min ambition är att lista de böcker jag läser under ett år, för att se exakt hur många och vilken sorts böcker det är. Ett slags informell kartläggning d.v.s.

Läsningen av facklitteratur räknas förstås inte, för det står redan i referenslitteraturlistorna till uppsatser, seminarieuppgifter etc.. Nu är det min nöjes- och okynnesläsning som ska stå i centrum. Och det är då minsann på tiden att den får ta lite plats, för på sistone har jag bara kartlagt facklitteraturen (läs "skrivit uppsats"). Balans, min vän, balans.

Sen kommer det förstås att bli diverse blajjinlägg om att L. inte kom hem och hoppade i lövhögar med mig, utan envisas med att vara i Mexico en termin till. Eller att jag köpte kalendern i A5-format för att jag behöver öva mig på att ta plats här i tillvaron. Men det är smells you have to take, så att säga.

Dagens ord är knubbar. Ni vet de där träklumparna som står i bibblans bokhyllor som talar om vilken bokstav man är på "oac", "hce" etc. Det är knubbar. Sånt får man lära sig när man har känningar i bibblobranschen! Det ni!

Kommentarer
Postat av: Gammal biblioteksarbetande tant

Haha, så du känner till knubbarna! En yrkeshemlighet är röjd ;)

Postat av: Camilla

Biblioteksarbetande tant: Oj, förstod inte riktigt att "knubbar" var en yrkeshemlighet. Blir jag portförbjuden på bibblan nu? ;)

2006-11-27 @ 19:38:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback