Dagens belöning

Nu är det mycket med det jordiska. Jag ägnar mina dagar åt att läsa och tänka kring ekonomiska rapporter på engelska och det är så överjordiskt tråkigt! Mycket skönlitteratur ryms heller inte för när jag slutar tänka uppsats, då somnar jag.

Jag arbetar efter filosofin att tråkigt, men genomfört, arbete rikligen ska belönas. Dagens belöning bestod i ett besök på bibblan på förmiddagen och stans godaste chokladboll och eukalyptuste till Till Salu nu ikväll.

Biblioteksronden resulterade i Postverket av Charles Bukowski och Den stängda boken av Jette A. Kaarsbol. Jag är lite svag för 1800-talsromaner och historier om små människor i samhället. Återkommer med omdömen!

Båda författarna är fullständigt okända för mig, så jag ser mycket fram emot att Söderbers Den allvarsamma leken ska ta slut, så jag kan slänga mig över någon av dessa. Egentligen var jag ute efter böcker av John Steinbeck, men det var visst fler än jag som ville läsa hans böcker, så jag fick sjå mig.

Jag stod och höll i och fingrade på Orbitór. Vänster Vinge som Bokhoras Caroline tipsar om och längtar till. Men när jag läste ordet "postmodern" på baksidan, så var jag inte lika säker på att jag ville läsa den, faktiskt... Sociologin har lärt mig att vara lite skeptisk sammanhang när det ordet är med, så jag inväntar nog Bokhorarecensionen innan jag lånar den.

Bild: Postverket -Lindelöws Bokförlag, Den stängda boken -Bokus

Kommentarer
Postat av: miri

Nämen se där, en författare jag helt missat. Orbotor, måste kollas upp! Är ju själv lite småtorsk på postmodernism!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback