Dedikerad lästid

För första gången på flera veckor fick jag i söndags ääääntligen dedikerad lästid!

Flera timmar i soffan med smurftofflor, mjukisbrallor, lite godis och Lessings "A ripple from the storm". Så underbart! Minkfällen jag fick i julklapp av min svärmor kom väl till pass och solen sken in över boksidorna där jag låg och njöt i soffan. Somnade till en timme, vaknade och läste ytterligare ett par timmar, somnade lite igen och vaknade och fortsatte att läsa. Avslappnad och varm i en tyst lägenhet med en mycket god bok och sambon på behagligt pussavstånd (d.v.s fastsatt i arbetsrummet framför datorn). En sån energipåfyllande dag.  Två diskmaskiner hann jag oxå med att ladda och plocka ur, så på det hela taget var det en riktigt effektiv söndag. :)

Fler läs-dagar till folket, alltså!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback