Bokfemma v 38

Bokfemman för v 38 har pageturners som tema. Först tyckte jag att det var svårt att välja, men när jag började tänka efter, så var det inte så många böcker som har hålligt mig helt fångad. De flesta har jag dessutom bloggat om.  Pageturners är heller inte lika med de bästa böckerna jag har läst, utan de är de mest fängslande. Titlarna på veckans bokfemma är därmed förmodligen en del bekantingar:

*American Psycho av Brett Easton Ellis. Den här har jag bloggat om tidigare, det här är en de äckligaste böcker jag har läst. Jag tordes bara läsa den i dagsljus och i sällskap av andra människor, men den är ruggigt bra. Knivskarp skildring av ett samhälle där yta är viktigare än något annat och väldigt väldigt äcklig. LÄS!

*Män som slår kvinnor av Stieg Larsson. Som jag har skrivit tidigare höll jag på att missa bussen på grund av den här boken, den höll mig vaken till 04 en natt. Skriven med ett väldigt driv; det var nästan så att sidorna vände sig själv ;)

*Vilda svanar av Jung Chang. Veckans nykomling. Handlar om tre generationer kvinnor i Kina och därmed Kinas historia. Väldigt väl berättat.

*Djävulen bär Prada av. Den enda chic-litt jag skulle kunna tänka mig att läsa om och faktiskt äga.

*Pestens tidav Stephen King.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback