Lalling in Stockholm

FN-förbundet lockade mig till Stockholm igår med ett seminarium om Darfur-konflikten där Jan Eliasson, Alexander Gabelic och Birgitta Ohlsson bland andra deltog i en mycket intressant paneldebatt som jag dessvärre tvingades springa ifrån för att hinna med tåget. Gav massa inspiration, nya tankar och förstås ilska över att dödandet får fortsätta!

Innan seminariet drog igång tillbringade jag eftermiddagen på tu man hand med lilla syster lallandes runt stadens gator. Indiskt i Kungshallen, jordens största kärleksmums till eftermiddagsfika och en massa prat! Vi har inte umgåtts på tu man hand på jag-vet-inte-hur-länge, vilket är alldeles för länge och idag saknar jag henne intensivt.

Guillouboken som jag glömde på hotellet i Köpenhamn var förstås den enda i Hamiltonserien som inte kunde återfinnas på de antikvariat vi kikade in i. Alla andra böckerna i serien fanns förstås! Fingrade och klämde på pocketfodral, men blev för snål; letade förgäves book things och hade det oerhört gemytligt.

En elegant kombination mellan hårsnodd och -spänne och två sjalar i gult och aprikos blev iaf dagens shoppingskörd. Jag hade aldrig valt de färgerna, utan mer osynliga som mörkgrått och vinrött, men då jag råkade skvallra om att jag övar mig på att ta mera plats, så spände systern ögonen i mig och sa gult! Och visst passar jag i dem :)

Idag sitter jag med fortsatt korrekturläsning av "da mästerverk" iklädd min nya gula sjal. Och saknar Stockholm och systern och det kravlösa umgänget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback