Nu är jag klar!

Uppsatsen är seminariad, korrigerad och, efter många svordomar åt trilskande skrivare, inlämnad för tryckning! Seminariet gick suveränt! Uppsatsen utgjorde grunden för en riktigt riktigt bra diskussion om bistånd, IMF:s roll i världssamfundet, diskursanalysens användningsområden. My mission accomplished ;) Men gudars skymning vad nervös jag var innan!

Känns konstigt tomt att inte ha något som måste göras efter jobbet. Inga tankar som måste skrivas fram, klargöras eller tänkas om; ingen formalia att fixa till och inget kvar att vara nervös för. Den är färdig. Klar. Over and done with. Betygssatt och oåterkalleligen utpuffad i offentlighetens ljus. Den har ju varit mitt ständiga sällskap i ett års tid nu... Jag saknar den faktiskt lite. Fast mest är det skönt att den är vuxen nu och har flyttat hemifrån.

Bloggen får vackert ligga ouppdaterad ännu lite grann. Tills jag har lugnat ner mig och landat igen. Listan av oomskrivna böcker börjar bli härligt lång :)

So I'll see you when I see you =)

Kommentarer
Postat av: Maria

Din uppsats (eller det du skrev om diskussionen, snarare) lät verkligen jättespännande. Vad är det för utbildning du har gått?

Postat av: camilla

Jag tycker oxå det är jättespännande diskussioner, så det var nästan synd att vi bara hade seminarium i 90 min ;) Jag har läst fristående kurser i sociologi och där grottar man ner sig i massor med såna här diskussioner :)
/Camilla

2007-06-21 @ 13:22:07
URL: http://camillasboklada.blogg.se
Postat av: Johanna/bokidioten

stort grattis!

2007-06-21 @ 21:26:05
URL: http://www.bokidioten.blogg.se
Postat av: camilla

Johanna: tack =)

2007-06-21 @ 22:57:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback