Längtar

Noterade tidigare att Denise Mina har kommit ut med ännu en bok om Paddy Meehan och idag till frukostteet fick jag mig till livs SvDs recension av boken, som visst nu finns även på svenska. "The last breath" på engelska, "Sista andetaget" på svenska. Minas böcker hör till kategorin av böcker jag vill ha läst, men inte nödvändigtvis äga, varför jag istället längtar som sjutton tills jag får lägga händerna på ett av bibblans exemplar! De böckerna hör, sitt stundtals grymma innehåll till trots, till kategorin mysdeckare för min del. Med tillbehör som mjukisbrallor, smurftofflor, naturgodis inom bekvämt räckhåll och en bekväm soffa+filt.

Under en månads tid har vi i hushållet både Corren och SvD, vilket för med sig att jag tar mig tid att äta frukost, eftersom svenskans kulturdel är något innehållsrikare än Correns, framförallt i början av veckan. En recension av Mina på en måndag skulle aldrig stå att finna i Corren, ty där är måndag helig sportdag (=blää). Två morgontidningar är riktig vardagslyx!

Andra böcker jag längtar till är "Frukost på Tiffany's" och "En historia om läsning" som trillade hem i veckan. Hoppsan, vad reafingret får en att klicka hem ibland. De har båda stått i min bokbok tämligen länge och på cdons rea så skrek de formligen till mig att de behövde fritas. Och vad gör man i det läget, lixom?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback