"Hej, mitt namn är Camilla...

...och jag kan inte låta bli att shoppa på bokrean"

Efter att ha på bussen hem ha njutit Nemirovskys "Ensamhetens vin" (som förresten var ca 75% tunnare än vad jag trodde -jag hade väntat mig en bok av "Stormen"s storlek. Nåja, kvalitet framför kvantitet, antar jag), så skulle här bokreabeställas. Lite stressad var jag allt, tänk om de böcker jag ville ha var slut? Så besviken jag skulle bli.

Lite dåligt samvete hade jag dessutom över totalsumman böcker, så jag ringde en klok kvinna med goda råd i såna här situationer, mamma bokälskaren. Hon rådde mig klokt även denna gång, d.v.s. att köpa böcker för ca 1000 kr. Jag kan inte vara riktigt klok!

O nu har jag bara beställt på nätet...jag har fortfarande ett par titlar att hämta i de fysiska bokhandlarna, vad hände egentligen med min begränsade bokshopping-strategi?? Den är ju som bortblåst. Var är BA: bookshoppers anonymous?

De här böckerna är ivf på väg hem till mig:
Från Bokus
Engelsk synonymordbok
Bonniers stora bok om måleriets historia
Med kallt blod : en sann redogörelse
Karin Boye Samlade dikter
Märta Tikkanen Män kan inte våldtas

Från Adlibris
Adam Jacot de Boinod: Toujo Tingo
Freakonomics
Ruth Rendell: Judgement in Stone
Roslund & Hellström: Flickan under gatan

Kvar att inhandla:
Svegfors, M: Dag Hammarsköld
Stuckey, C: Monet Näckrosor
Smarta hemhjälpen

Kommentarer
Postat av: Åsa

Jag var tvungen att säga åt mig själv på skarpen inatt vid ettiden att jag MÅSTE lägga ner Flickan under gatan och sova!

Postat av: Camilla svarar

Jag har inte ens tänkt på Roslund och Hellströms böcker förrän jag såg att du hade köpt Flickan under gatan. När jag läste om handlingen, så var det ju kört, förstås. Kul att höra att den är så bra, det bådar gott (fast inte för min nattsömn, kanske ;)

2008-03-02 @ 14:09:32
URL: http://camillasboklada.blogg.se/
Postat av: Ellinor

Hej!



Jag skulle jättegärna vilja få tag på boken "Smarta hemhjälpen".



Har du fortfarande den kvar? Är du intresserad av att sälja den? Svara gärna på min blogg.



/Ellinor

2010-05-30 @ 10:59:58
URL: http://www.ellie13.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback