Batteriladdare

I lördagen tillbringade jag ett par mycket tillfredsställande timmar på bibblan. Det började som endast ett mål för min promenad och slutade som en riktig batteriladdare, ni vet när man egentligen inte ska ha något, utan bara browsar, men hittar massor! Innan jag gick hemifrån hade jag noterat att Pessls "Fördjupade studier i katastroffysik" var utlånad på svenska med tre reservationer, men däremot fanns inne på engelska. Jag hann kalibrera in mina förväntningar på att boken skulle lånas ut till mig, så jag hann bli rätt nervös att någon annan skulle hinna före mig innan jag var färdigpromenerad. Men jag hann!

Men ack, så besviken jag blev på omslaget. Jag hade väntat mig
det här, men fick det här. Det lilla jag har läst hittills är bra, visserligen, men speglar bättre det omslag jag hade väntat mig. Nåja, hör förmodligen till dagens i-landsproblem ;) 

Jag insåg mitt i browsandet bland hyllorna vad det är användbart att ha burit ved i yngre år. Att bära fler än nio böcker och fortfarande ha en arm ledig för att kunna plocka intressanta böcker ur hyllorna kräver onekligen en viss teknik. Som den man använder för att bära en trave ved på underarmen: andelen vedträn (böcker) möjliga att trava på underarmen ökar markant om man i handen placerar bok..förlåt vedträ, vertikalt. Det var först när jag hade placerat bokhögen på ett lämpligt bord för gallring som jag såg att det fanns korgar...

Ur bokhögen jag hade plockat på mig fick följande böcker komma hem med mig: Diskis "Den motvilliga resenären", Salman Rushdies "Midnattsbarnen", Susan Nathans "Andra sidan Israel" och en bok av en författare jag aldrig har hört talas om: De vilda detektiverna av Roberto Bolaño. Nu ligger de i sovrumsfönstret och väntar på att helgen ska komma. Och orken med...


Kommentarer
Postat av: Magix

Korgar på ett bibliotek, vilken lyx!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback