Liten minneslista och ett par fynd

Jobb och jobb och slutspurten på uppsatsen (den ska läggas fram i juni!!) gör att det knappt alls finns ork att skriva här. Mest för min egen skull kommer här en lista på vilka böcker jag har att skriva om:

  • "Den hemliga historien" av Donna Tartt
  • "mamma@home. Det moderlösa samhället" av Elise Claesson
  • "Mei wenti" Inga problem" av C. Lilliehöök
  • "Hur du ska läsa, och varför" av Harold Bloom
Hm, känns som att det borde ha varit fler, men andelen facklitteratur jag har skummat, bläddrat igenom och lusläst gör förstås att bokmängden som passerar mina händer är lite större. Men den recenserar jag ju annorstädes, så den får inte vara med här.

Jag gjorde förresten ett par riktiga bokfynd häromdagen. Margaret Meads "Kvinnligt, manligt, mänskligt" och John Ajvide Lindqvists "Hanteringen av odöda" på Myrorna för vardera tre (3!) kronor. Myrorna är en Farlig Plats!

Kommentarer
Postat av: Johanna/Bokidioten

Hörrö, att skriva /blogga/ ska vara en njutning och inte en plikt! Lycka till med uppsatsen så länge!

2007-05-10 @ 19:56:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback