Böcker, läsande och skrivade.

Jag har verkligen haft en perfekt förmiddag! Upp i lugn och ro, äta frukost och läsa tidning och sen ta med tekoppen in i arbetsrummet för att kolla mailen, läsa lite bloggar och starta upp dagens arbete.

Hittar två nya bokbloggar som tycks kunna ge mig lästips:
Spectatia och Cornelia  och förlorar mig i läsning om läsning och böcker och i magen kommer en varm trygghetskänsla av att det finns så många bra böcker som jag inte har läst! Skrev upp flera nya titlar i min bokbok! :)

Jag ser oxå att bokhororna har släppt betaversionen av Xlibris, så jag reggar mig där och förlorar mig igen i det fantastiska i att det finns fler bokdårar därute :) Inlägg författade med kärlek om favoritförfattare, bokbytarkvällar, boktips, läshögar och annat! Det är underbart!

Resten av dagen har ägnats åt D-uppsatsen (och en liten tupplur, men det behöver man emellanåt om man ska orka vara kreativ *harkel* ;). Mitt empiriavsnitt ska vara ungefär tio sidor långt och jag är på väg dit. Från 23 sidor har jag skurit ner till 17 bara idag! Visst är det mycket som helt enkelt kan tas bort och skrivas kortare, men jag behöver oxå lägga till text som förklarar, leder vidare, länkar ihop och visar på skillnader. Att redigera är visserligen nånting av det bästa jag vet när det gäller skrivande, men nu är det väldigt mycket killing of my darlings. Och jag råkar gilla mina darlings väldigt mycket... wish me luck.

Kommentarer
Postat av: Spectatia

Vad kul att du tyckte om min blogg! Jag känner igen känslan av hur glad man blir när nätverket av bokdårar växer. ;-)

Postat av: Cornelia

Oj,jag var inte så snabb att se att du hittat mej. Nu har jag hittat dej. Här fanns mycket intressant. Vad roligt det är att göra nya upptäckter.

2007-04-13 @ 23:50:13
URL: http://corneliamebooks.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback