Var läser du helst?

Via Maria hittar jag Cia som undrar var man helst läser. Och nu får jag fundera. Men jag läser helst i soffor. Liggande i vår soffa, med ena benet upp längs ryggen, med huvudet mot fönstret och med en minkfäll (låter oerhört lyxigt...och det är det :) över mig om det är kallt. Eller halvliggande i soffan mot armstödet och minkfällen eller lämplig filt över benen. Eller i mammas soffa som tiltar lite bakåt, så att den liksom omfamnar en. Eller halvliggande i pappas hörnsoffa med huvudet i hörnet och med alla kuddarna uppbullade för den perfekta läsvinkeln.

Viktigt är att jag inte fryser om fötterna. Vilket fordrar minkfäll eller filt. Sockar duger inte, för det är inte mysigt och går inte att krypa ner inunder om (...när...) ögonlocken skulle bli lite för tunga och man behöver vila dem lite.

Näst efter soffan läser jag i sängen. En snutt varje kväll innan jag ska sova. Eller om jag inte kan sova. Eller om soffan är upptagen/full/osympatisk eller av andra skäl otillgänglig.

Var läser ni helst?

Kommentarer
Postat av: Maria

Vi är alltså överens om att soffor är trevliga läsplatser!

Postat av: Lise

Jag fastnar alltid vid köksbordet med näsan i boken eftersom jag ofta läser när jag äter (utan sällskap). Inte så bekvämt kan tyckas, men det bara blir så när jag helt sjunker in i bokens värld. Annars är det nog sängen - med bäst ljus från sänglampan - som är läsplatsen för mig. Och efter det soffan.
Om du inte misstycker så har jag lagt till din blogg i min länklista. Alltid bra och kul med nya boktips!

2007-07-04 @ 11:33:14
URL: http://liseliv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback