Jag är en sån listjunkie :)

Lista snodd på uppmaning av Bokhoras Johanna L

När skaffade du ditt första bibliotekskort?
Oj, det var kanske i lågstadiet. Jag och systern och mamman gjorde länge gemensamma biblioteksräder var tredje vecka och då lånade vi allt på mammans kort. Men jag tror det var i lågstadiet jag fick mitt eget; i samband med en skolutflykt till bibblan.
När kramade du en bibliotekarie senast?
Om det räknas att en nära släkting nästan är bibliotekarie, så var det strax före jul. Nån annan skulle jag inte våga krama, även om de är snälla.
Vad sa du senast till en bibliotekarie?
"Tack", tror jag.
När var du på ett bibliotek senast?
Hm, förra torsdagen.
Vilka bibliotek har du varit på i år?
Ett. Stadsbibblan här i stan.
Hur mycket böter har du fått som högst?
90 kr. Jag skäms. Det har jag inte berättat för min mamma bokmalen, det skulle hon aldrig förlåta mig för.
Vilka låneböcker har du hemma just nu?
Hm, "Tillsammans är man mindre ensam" av Anna Gavalda, "Mitt första liv" av Bodil Malmsten och  "Gatusångerskan Omatsus äventyr" av Hikosaku Kubota
Hur många lånekort har du?
Ett på stadsbibblan, ett på universitetets bibbla, ett på Stadsbibblan i Uppsala, ett på bibblan hemhemma =4
Längsta tid du har struntat i att lämna tillbaka en bok?
Tre veckor, kanske. Nu i samband med flytten har det blivit lite längre, på grund av....ja, flyttmojs.
Älsklingsbibliotek?
Uppsalas stadsbibbla. Som jag alltid hade tänkt mig att en bibbla skulle vara :)
Älsklingsbok att låna om?
Sist var det nog nån i Guillous Hamiltonserie.. Jag är duktig på att låna om böcker, mest för att jag är lite för lat för att komma mig iväg till bibblan bara för att lämna igen böcker. Det är mycket roligare att LÅNA dem :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback