"Ich bin ein Bibliothekar" av Christer Hermansson

Tunn, iofs väl berättad, pyttelite humoristisk, men annars precis lika tråkig som Oliver Cromwell Johansson själv. Inte dåligt tråkig, utan bara...tråkigt tråkig. Säger mig inget, lämnar inget beständigt avtryck i mitt medvetande och jag kommer inte att tipsa någon om den här. Alls.

Visst har den en historia, med en början, en mitt och ett slut. Men jag tittar på boken efteråt och funderar vad Hermansson vill säga sina medmänniskor. Intetsägande är nog ordet. En ironisk betraktelse över bibliotekariekåren,? Eller ett exempel på hur svågerpolitik kan te sig? Men näej, den når inte fram. För få sidor. Eller för långt berättande. Endera.

Eller kanske är den en av de de bästa exemplen på en perfekt tråkig bok. Verkligen perfekt tråkig, faktiskt! Där har vi det: jag har hittat den perfekt tråkiga boken! Tadaa ;)


Kommentarer
Postat av: Eva

Men jag tycker han är snygg. Och boken är väldigt rolig!

2007-05-09 @ 16:50:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback