15 snabba

Hos Malin hittade jag följande lista:
  1. pocket/inbunden - pocket, för att den är i smidigare format: lätt att ta med sig, lätt att hålla i
  2. tjock/tunn - tjock!
  3. översatt/originalspråk - översatt, för det går fortare att läsa.
  4. svenskt/utländskt - nu är det mest utländskt, men det går i perioder
  5. Lindgren/Lagerlöf - Lindgren.
  6. soffan/sängen - soffan, för i sängen somnar jag bara ;)
  7. kväll/dag - dag, för då hinner man läsa läänge
  8. deckare/kärlek - kärleksromaner kan lätt bli sliskiga och deckare kan innehålla så mycket, så jag väljer deckare.
  9. fakta/fiktion - fiktion hemma i soffan, fakta som pendlingsläsning
  10. lära/njuta - njuta, fast det gör jag när jag lär mig något, så det går hand i hand
  11. framsida/baksida - baksida, så att man får en känsla för vad boken innehåller. Fast allra helst insida ;)
  12. låna/köpa - låna, för då kan man läsa hur mycket som helst utan att det kostar en krona (och ja, jag är fattig student ;)
  13. läsa/lyssna - läsa, för känslan att bläddra och att se orden.
  14. manlig/kvinnlig - spelar ingen som helst roll, bara boken är bra
  15. en åt gången/flera på gång - en åt gången. Ja, en pendlingsbok och en "vanlig" bok, då.

Kommentarer
Postat av: Lise

Jag hittade också denna lista häromdagen hos Malin. Men bättre sent än aldrig :) Kika in vettja!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback