Skärpning nu, fröken!

Klockan visar att en stor del av dagen har gått.
Jag har skrivit exakt noll ord på uppsatsen.
Däremot har jag tänkt exakt två tankar om den: 1) jag får nog läsa om en stor del av empirin, eftersom jag nu har fått riktig kläm på metoden; 2) jäj, handledning på tisdag -härligt.

Det jag istället hunnit med är att duscha; upptäcka att Fantastiskheten som jag bor med har ätit upp alla havregryn, så att jag måste TÄNKA på frukost (annars går det där med gröten per automatik..); boka flyg- och tågbiljetter hemhem veckan innan jul, skriva en massa saker i min nya fina almanacka och läsa favvobloggarna.

För att inte tala om sovmorgonen jag fick. Till halv tolv. Hur ska det bli nån uppsats av det här? Och hur ska det bli en mogen och ansvarsfull människa av mig om jag inte tar mig i örat och blir lite mer disciplinerad? Det kan faktiskt vara så att jag behöver sova ut, så att äta frukost när andra äter lunch får jag nog helt enkelt acceptera, men att ha det som ursäkt för att inte skriva nåt överhuvudtaget på en hel dag, det funkar faktiskt inte. Så skärpning Camilla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback