Däckad

Måndag igen. Min tänkta heldag i studieflitens tecken förkortades hastigt och mycket bryskt när vi sent igår kväll upptäckte att körförbud på bilen hade inträtt. GAAH! Besiktning bokades, så morgonen/förmiddagen idag ägnades åt bilstädning, -tvätt och -besiktning.  Klev upp apatidigt bara för att hinna allt som hinnas skulle, så jag har varit heltrött hela dagen.

Så trött att min avslappningsövning på golvet i arbetsrummet urartade till en tupplur på ca 90 minuter. Däckad på golvet, alltså ;)

Min nya arbetsplats vid fönstret känns i alla fall väldigt inspirerande: det ljusa skrivbordet, bokhyllan precis bredvid och så dagsljus som silas genom grenarna på björken utanför fönstret. Rofyllt, ljuvligt ljust och oerhört plugg-inspirerande, faktiskt. Har börjat "arbetsklä" mig även när jag sitter hemma och pluggar och i jeanskjol, kalasbyxor och V-ringad tröja kände jag mig riktigt studentig :) Fick komplettera med benvärmare, kofta och handledsvärmare efter lite stillasittande. Mysigt!

Har pysslat lite med uppsatsens empiridel idag och den gnagande misstron på projektet som jag tidigare haft, har börjat ge sig. Jag ser mer och mer ämnets potential och känner att jag har en del att säga i ämnet. Nu har jag dessutom kommit så långt att jag kan förklara för nyfikna vad jag skriver om. Lyckades få igång en riktigt bra diskussion i kollektivmatsalen ikväll (som förresten serverade kusligt god sötpotatisgojs), utan alltför många facktermer. Roligt.

Nu ska jag dricka en kopp grönt te och göra en tidig kväll inför handledningen i morgon förmiddag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback